Friday 23 June 2017

Voice Trading System


Intelligente Stimme Finden Sie Ihre Stimme eDiscovery Lösungen von Intelligent Voice Umwandlung der Art und Weise, in der elektronisch gespeicherte Informationen kategorisiert, priorisiert und zugegriffen werden. EDiscovery einfach zu machen, unsere Plattform zieht heraus, was am wichtigsten ist, von Phrasen bis hin zur emotionalen Analyse. Dies, neben Daten aus E-Mail und IM bietet Ihnen aktuelle Informationen darüber, was wirklich los ist. Compliance-Software von Intelligent Voice Gathering die Daten ist nur die Hälfte der Schlacht, das Verständnis, was auf Ihrem Trading-Boden gesagt wird, ist von größter Bedeutung für jeden Compliance-Offizier. Eine zufällige Stichprobe von Gesprächen und E-Mails ist einfach nicht genug. Unsere Compliance Software kann wichtige Gespräche und Interaktionen hervorheben, so dass Sie die Rauchpistole finden können, bevor sie gefeuert wird. Erweiterte Spracherkennungssoftware Intelligent Voice ermöglicht es Ihnen, durch die Erweiterung von Datensätzen zu navigieren, ohne dass teure Transkriptionsdienste erforderlich sind. Weit mehr als ein Transkriptions-Tool lernt unsere Spracherkennungssoftware, was in einem Telefongespräch wichtig ist, extrahiert die Informationen und speichert eine visuelle Darstellung des Anrufs. Intelligente Voices-Suche und Warnung macht es möglich, HR-Probleme anzugehen, bevor sie entstehen, adressieren Datensicherheitsbedenken und überwachen den physischen Zugriff auf Daten. Informationen werden direkt aus Ihrem Netzwerk genommen und schnell auf Qualität geprüft, während sich das System für zukünftige Verarbeitung und Indizierung fühlt. Das Erkennen von ungewöhnlichen Phrasierungen und das Fallen von verdächtigen Aktivitäten kann der Schlüssel zur Überwachung des Going-Ons in Ihrer Organisation sein. Diese Trends und unbekannte Unbekannte können mit unserer einzigartigen JumpTo-Technologie punktiert werden und spart Stunden von Trawling durch Tausende von E-Mails, IM und Voice Tag für Tag. Welten Schnellste Rede-to-Text Neu veröffentlichte GPU-basierte Appliances ermöglichen eine massiv parallele Verarbeitung von Sprache zu Text über Telefon - und Broadcast-Medien. Mit bis zu 400x Echtzeit, Intelligent Voice glaubt, dass es jetzt die Welten schnellste kommerziell verfügbare Rede zu Text Appliance hat. Auf der Basis der Nvidiareg GPU-Technologie nutzt Intelligent Voice die massiv parallele Welt der CUDA-Programmierung, um blasig schnell ASR (Automatic Speech Recognition) über große Datensätze zu geben. Intelligente Stimmregelung Das EU-Emissionshandelssystem (EU-EHS) Das EU-Emissionshandelssystem (EU-EHS) ist ein Grundpfeiler der EU-Politik zur Bekämpfung des Klimawandels und ein wichtiges Instrument zur Senkung der Treibhausgasemissionen. Es ist der weltweit erste große Kohlenstoffmarkt und bleibt der größte. Das Unternehmen betreibt in 31 Ländern (alle 28 EU-Länder plus Island, Liechtenstein und Norwegen) die Emissionen von mehr als 11.000 schweren Energieverbrauchsanlagen (Kraftwerke Ampere Industrieanlagen) und Fluggesellschaften zwischen diesen Ländern rund 45 der EU-Treibhausgasemissionen. Ein Cap - und Trade-System Das EU-EHS arbeitet nach dem Cap - und Trade-Prinzip. Eine Kappe wird auf die Gesamtmenge bestimmter Treibhausgase gesetzt, die von den vom System abgedeckten Anlagen emittiert werden können. Die Kappe wird im Laufe der Zeit reduziert, so dass die Gesamtemissionen fallen. Innerhalb der Mütze erhalten Unternehmen Emissionszertifikate, die sie bei Bedarf handeln können. Sie können auch begrenzte Mengen an internationalen Kredite aus emissionssparenden Projekten weltweit kaufen. Die Begrenzung der Gesamtzahl der verfügbaren Zertifikate stellt sicher, dass sie einen Wert haben. Nach jedem Jahr muss ein Unternehmen genügend Zertifikate abgeben, um alle Emissionen abzudecken, sonst werden starke Geldbußen verhängt. Wenn ein Unternehmen seine Emissionen reduziert, kann es die Reservegelder für seine zukünftigen Bedürfnisse halten oder sie an ein anderes Unternehmen verkaufen, das knapp an Zertifikaten liegt. Der Handel bringt Flexibilität, die die Emissionen sorgt, wo es am wenigsten kostet. Ein robuster CO2-Preis fördert auch Investitionen in saubere, kohlenstoffarme Technologien. Hauptmerkmale der Phase 3 (2013-2020) Die EU-ETS befindet sich nun in ihrer dritten Phase deutlich von den Phasen 1 und 2. Die wichtigsten Änderungen sind: Eine einzige, EU-weite Mütze auf Emissionen gilt anstelle des bisherigen Systems der nationalen Caps Versteigerung ist die Standardmethode für die Zuteilung von Zertifikaten (anstelle der freien Zuteilung) und harmonisierte Zuteilungsregeln gelten für die noch vorhandenen Zertifikate For free Mehr Sektoren und Gase enthalten 300 Millionen Zulagen in der Neuen Einstiegsreserve, um den Einsatz innovativer Technologien für erneuerbare Energien und die CO2-Abscheidung und - Speicherung durch das NER 300-Programm zu finanzieren. Sektoren und Gase abgedeckt Das System umfasst die folgenden Sektoren und Gase mit dem Fokus auf Emissionen, die mit hoher Genauigkeit gemessen, gemeldet und verifiziert werden können: Kohlendioxid (CO 2) aus Energie - und Wärmeerzeugung energieintensive Industriezweige, einschließlich Ölraffinerien, Stahlwerk und Herstellung von Eisen, Aluminium, Metallen, Zement , Kalk, Glas, Keramik, Zellstoff, Papier, Pappe, Säuren und Bulk-organische Chemikalien kommerzielle Luftfahrt Stickoxide (N 2 O) aus der Produktion von Salpetersäure, Adipin und Glyoxylsäuren und Glyoxal-Perfluorkohlenwasserstoffen (PFC) aus der Aluminiumproduktion Teilnahme am EU-EHS Ist verpflichtend für Unternehmen in diesen Sektoren. Aber in einigen Sektoren sind nur Anlagen oberhalb einer bestimmten Grösse enthalten, wobei einige kleine Anlagen ausgeschlossen werden können, wenn die Regierungen fiskalische oder andere Maßnahmen ergreifen, die ihre Emissionen um einen entsprechenden Betrag im Luftverkehrssektor senken werden, bis 2016 gilt das EU-ETS nur für Flüge Zwischen Flughäfen im Europäischen Wirtschaftsraum (EWR). Emissionsreduzierung liefern Das EU-EHS hat bewiesen, dass ein Preis für Kohlenstoff und Handel in ihm funktionieren kann. Die Emissionen aus Anlagen in der Regelung fallen um etwa 5 gegenüber dem Beginn der Phase 3 (2013) (siehe 2015). 2020 Emissionen aus Sektoren, die unter das System fallen, werden 21 niedriger als im Jahr 2005 sein. Entwicklung des CO2-Marktes Im Jahr 2005 ist das EU-EHS das weltweit erste und größte internationale Emissionshandelssystem, das mehr als drei Viertel des internationalen Kohlenstoffhandels ausmacht. Das EU-EHS inspiriert auch die Entwicklung des Emissionshandels in anderen Ländern und Regionen. Die EU zielt darauf ab, das EU-EHS mit anderen kompatiblen Systemen zu verknüpfen. Wichtigste EU-EHS-Gesetzgebung Kohlenstoffmarktberichte Überarbeitung des EU-EHS für Phase 3 Umsetzung Gesetzgebungsgeschichte der Richtlinie 200387DE Arbeit vor dem Kommissionsvorschlag Vorschlag der Kommission vom Oktober 2001 Reaktion der Kommission auf die Lesung des Vorschlags im Rat und im Parlament (einschließlich des gemeinsamen Standpunkts des Rates) Offen Alle Fragen Fragen und Antworten zum überarbeiteten EU-Emissionshandelssystem (Dezember 2008) Was ist das Ziel des Emissionshandels Ziel des EU-Emissionshandelssystems (EU-EHS) ist es, den EU-Mitgliedstaaten zu helfen, ihre Verpflichtungen zur Begrenzung oder Verringerung von Treibhausgasen zu erreichen Emissionen kostengünstig. Den teilnehmenden Unternehmen zu erlauben, Emissionszertifikate zu kaufen oder zu verkaufen, bedeutet, dass Emissionskürzungen zumindest kostengünstig erreicht werden können. Das EU-EHS ist der Eckpfeiler der EU-Strategie zur Bekämpfung des Klimawandels. Es ist das erste internationale Handelssystem für CO 2 - Emissionen in der Welt und ist seit 2005 in Betrieb. Ab 1. Januar 2008 gilt dies nicht nur für die 27 EU-Mitgliedstaaten, sondern auch für die anderen drei Mitglieder des Europäischen Wirtschaftsraums Norwegen, Island und Liechtenstein. Es umfasst derzeit über 10.000 Installationen in den Energie - und Industriebereichen, die gemeinsam für nahezu die Hälfte der EU-Emissionen von CO 2 und 40 ihrer gesamten Treibhausgasemissionen verantwortlich sind. Eine im Juli 2008 verabschiedete Änderung der EU-ETS-Richtlinie wird den Luftverkehrssektor ab 2012 in das System bringen. Wie funktioniert der Emissionshandel Das EU-EHS ist ein Cap - und Trade-System, dh es kapselt das Gesamtniveau der Emissionen , Innerhalb dieser Grenze, ermöglicht es den Teilnehmern des Systems zu kaufen und zu verkaufen Zertifikate, wie sie benötigen. Diese Zulagen sind die gemeinsame Handelswährung im Herzen des Systems. Eine Vergütung gibt dem Inhaber das Recht, eine Tonne CO 2 oder die äquivalente Menge eines anderen Treibhausgases zu emittieren. Die Kappe auf die Gesamtzahl der Zertifikate schafft Knappheit auf dem Markt. In der ersten und zweiten Handelsperiode im Rahmen der Regelung mussten die Mitgliedstaaten nationale Zuteilungspläne (NAP) erarbeiten, die ihre Gesamtnote der ETS-Emissionen bestimmen und wie viele Emissionszertifikate jede Anlage in ihrem Land erhält. Am Ende eines jeden Jahres müssen die Anlagen Zulagen, die ihren Emissionen entsprechen, übergeben. Unternehmen, die ihre Emissionen unter dem Niveau ihrer Zulagen halten, können ihre überschüssigen Zertifikate verkaufen. Die Schwierigkeiten, ihre Emissionen im Einklang mit ihren Zulagen zu halten, haben die Wahl zwischen Maßnahmen zur Reduzierung ihrer eigenen Emissionen wie Investitionen in effizientere Technologien oder mit weniger kohlenstoffintensiven Energiequellen oder dem Kauf der zusätzlichen Vergütungen, die sie auf dem Markt benötigen, oder Eine Kombination der beiden. Solche Entscheidungen werden wahrscheinlich durch relative Kosten bestimmt. Auf diese Weise werden die Emissionen überall dort reduziert, wo es am kostengünstigsten ist. Wie lange das EU-EHS in Betrieb war Das EU-ETS wurde am 1. Januar 2005 aufgelegt. Die erste Handelszeit lief für drei Jahre bis Ende 2007 und war ein Lernen, indem sie Phase für die entscheidende zweite Handelsperiode vorbereitete. Die zweite Handelszeit begann am 1. Januar 2008 und läuft für fünf Jahre bis Ende 2012. Die Bedeutung der zweiten Handelsperiode ergibt sich aus der Tatsache, dass sie mit der ersten Verpflichtungsperiode des Kyoto-Protokolls zusammenfällt, in der die EU und andere Die Industrieländer müssen ihre Ziele erfüllen, um die Treibhausgasemissionen zu begrenzen oder zu reduzieren. Für die zweite Handelsperiode wurden die EU-Emissionsemissionen auf rund 6,5 unter dem Niveau von 2005 begrenzt, um sicherzustellen, dass die EU als Ganzes und die Mitgliedstaaten einzeln ihre Kyoto-Verpflichtungen erfüllen. Was sind die bisherigen Erfahrungen aus der bisherigen Erfahrung Das EU-EHS hat einen Preis auf Kohlenstoff gebracht und bewiesen, dass der Handel mit Treibhausgasemissionen funktioniert. Die erste Handelsperiode hat erfolgreich den freien Handel von Emissionszertifikaten in der gesamten EU etabliert, die notwendige Infrastruktur eingeführt und einen dynamischen CO2-Markt entwickelt. Der Umweltnutzen der ersten Phase kann aufgrund einer übermäßigen Zuteilung von Zertifikaten in einigen Mitgliedstaaten und einigen Sektoren begrenzt werden, was vor allem auf die Abhängigkeit von Emissionsprojektionen zurückzuführen ist, bevor die verifizierten Emissionsdaten im Rahmen des EU-EHS vorliegen. Als die Veröffentlichung der verifizierten Emissionsdaten für 2005 diese Überbewertung verdeutlichte, reagierte der Markt, wie man erwarten würde, indem der Marktpreis der Zertifikate gesenkt würde. Die Verfügbarkeit der verifizierten Emissionsdaten hat es der Kommission ermöglicht, sicherzustellen, dass die Kappe auf die nationalen Zuweisungen im Rahmen der zweiten Phase auf ein Niveau gesetzt wird, das zu einer tatsächlichen Emissionsreduktion führt. Neben der Unterstreichung der Notwendigkeit nach verifizierter Daten hat die bisherige Erfahrung gezeigt, dass eine stärkere Harmonisierung innerhalb des EU-EHS zwingend erforderlich ist, um sicherzustellen, dass die EU ihre Emissionsreduktionsziele zumindest mit Kosten und mit minimalen Wettbewerbsverzerrungen erreicht. Die Notwendigkeit einer stärkeren Harmonisierung ist am deutlichsten, wie die Deckung der Gesamtemissionszertifikate festgelegt ist. Die ersten beiden Handelsperioden zeigen auch, dass weitgehende nationale Methoden für die Zuteilung von Zulagen für Anlagen einen fairen Wettbewerb im Binnenmarkt bedrohen. Darüber hinaus sind eine stärkere Harmonisierung, Klärung und Verfeinerung in Bezug auf den Geltungsbereich des Systems, den Zugang zu Kredite aus Emissionsreduktionsprojekten außerhalb der EU, die Bedingungen für die Verknüpfung des EU-EHS mit Emissionshandelssystemen anderweitig und die Überwachung, Überprüfung und Berichtsanforderungen. Was sind die wichtigsten Änderungen am EU-EHS und ab wann werden sie angewendet. Die vereinbarten Konstruktionsänderungen gelten ab dem dritten Handelstag, dh im Januar 2013. Während die Vorbereitungsarbeiten sofort eingeleitet werden, werden sich die geltenden Regeln erst im Januar 2013 ändern Um sicherzustellen, dass die Regulierungsstabilität beibehalten wird. Das EU-ETS in der dritten Periode wird ein effizienteres, harmonisierteres und faireres System sein. Durch eine längere Handelsperiode (8 Jahre statt 5 Jahre) wird eine erhöhte Effizienz erreicht, eine robuste und jährlich rückläufige Emissionskapitalisierung (21 Reduktion im Jahr 2020 gegenüber 2005) und eine deutliche Erhöhung der Versteigerung (von weniger als 4 Jahren) In Phase 2 auf mehr als die Hälfte in Phase 3). In vielen Bereichen wurde mehr Harmonisierung vereinbart, unter anderem in Bezug auf die Cap-Einstellung (eine EU-weite Cap statt der nationalen Caps in den Phasen 1 und 2) und die Regeln für die Übergangsfreiheit. Die Fairness des Systems wurde durch den Übergang zu EU-weiten Freizügigkeitsregeln für Industrieanlagen und durch die Einführung eines Umverteilungsmechanismus, der neue Mitgliedstaaten berechtigt, mehr Zulagen zu vergeben, erheblich erhöht. Wie verhält sich der endgültige Text mit dem ursprünglichen Kommissionsvorschlag Die von der Frühjahrstagung des Europäischen Rates von 2007 vereinbarten Klima - und Energieziele wurden beibehalten und die Gesamtarchitektur des Kommissionsvorschlags zum EU-EHS bleibt erhalten. Das heißt, es wird eine EU-weite Kappe auf die Anzahl der Emissionszertifikate geben, und diese Kappe wird jährlich entlang einer linearen Trendlinie sinken, die über das Ende der dritten Handelsperiode (2013-2020) hinausgehen wird. Der Hauptunterschied im Vergleich zu dem Vorschlag ist, dass die Versteigerung von Zertifikaten in langsamer ablaufen wird. Was sind die wesentlichen Änderungen gegenüber dem Kommissionsvorschlag Zusammenfassend sind die wichtigsten Änderungen, die an dem Vorschlag vorgenommen wurden, wie folgt: Bestimmte Mitgliedstaaten sind eine fakultative und vorübergehende Abweichung von der Regel zulässig, dass keine Zulagen kostenlos zugewiesen werden dürfen An Stromerzeuger ab 2013. Diese Option zur Abweichung steht den Mitgliedstaaten zur Verfügung, die bestimmte Voraussetzungen für die Zusammenschaltung ihres Stromnetzes, den Anteil eines einzigen fossilen Brennstoffs an der Stromerzeugung und die GDPcapita im Verhältnis zum EU-27-Durchschnitt erfüllen. Darüber hinaus ist die Höhe der freien Zulagen, die ein Mitgliedstaat Kraftwerken zuordnen kann, auf 70 Kohlendioxid-Emissionen relevanter Pflanzen in Phase 1 beschränkt und in den darauffolgenden Jahren zurückgegangen. Darüber hinaus kann die freie Zuteilung in Phase 3 nur für Kraftwerke erfolgen, die bis spätestens Ende 2008 in Betrieb sind oder im Bau sind. Siehe Antwort auf Frage 15 unten. In der Richtlinie werden weitere Einzelheiten in Bezug auf die Kriterien für die Bestimmung der Sektoren oder Teilsektoren, die als ein erhebliches Risiko für CO2-Leckagen ausgesetzt sind, verwendet. Und einen früheren Zeitpunkt der Veröffentlichung der Kommissionsliste dieser Sektoren (31. Dezember 2009). Darüber hinaus erhalten die Anlagen in allen exponierten Branchen, wenn eine zufriedenstellende internationale Vereinbarung getroffen wird, 100 Freibeträge, soweit sie die effizienteste Technologie nutzen. Die freie Zuteilung an die Industrie beschränkt sich auf den Anteil dieser Emissionen in den Emissionen der Emissionen in den Jahren 2005 bis 2007. Die Gesamtzahl der Zulagen, die den Anlagen in den Industriezweigen zugänglich gemacht werden, wird jährlich im Einklang mit dem Rückgang der Emissionsobergrenze sinken. Die Mitgliedstaaten können auch bestimmte Anlagen für CO 2 - Kosten, die in den Strompreisen verabschiedet werden, entschädigen, wenn die CO 2 - Kosten ansonsten die Gefahr von CO2-Leckagen aussetzen könnten. Die Kommission hat sich verpflichtet, die gemeinschaftlichen Leitlinien für staatliche Beihilfen für den Umweltschutz in dieser Hinsicht zu ändern. Siehe Antwort auf Frage 15 unten. Das Niveau der Versteigerung von Zulagen für nicht exponierte Industrie wird in einer linearen Weise, wie von der Kommission vorgeschlagen, zunehmen, aber anstatt 100 bis 2020 zu erreichen, wird es 70 erreichen, um 100 bis 2027 zu erreichen. Wie im Kommissionsvorschlag vorgesehen Werden 10 der Zulagen für die Versteigerung aus den Mitgliedstaaten mit hohem Pro-Kopf-Einkommen an diejenigen mit niedrigem Pro-Kopf-Einkommen verteilt, um die finanzielle Leistungsfähigkeit der letzteren zu stärken, um in klimafreundliche Technologien zu investieren. Es wurde eine Rückstellung für einen weiteren Umverteilungsmechanismus von 2 der Versteigerungsbeihilfen hinzugefügt, um die Mitgliedstaaten zu berücksichtigen, die im Jahr 2005 eine Verringerung der Treibhausgasemissionen von mindestens 20 in Bezug auf das im Kyoto-Protokoll festgelegte Referenzjahr erreicht hatten. Der Anteil der Versteigerungserlöse, den die Mitgliedstaaten zur Bekämpfung und Anpassung an den Klimawandel vor allem in der EU, aber auch in den Entwicklungsländern empfiehlt, wird von 20 auf 50 angehoben. Der Text sieht eine Ergänzung der vorgeschlagenen zulässigen Ebene vor Der Verwendung von JICDM-Credits in den 20 Szenarien für bestehende Betreiber, die die niedrigsten Budgets für die Einfuhr und Nutzung solcher Kredite in Bezug auf Zuweisungen und Zugang zu Krediten im Zeitraum 2008-2012 erhielten. Neue Sektoren, neue Marktteilnehmer in den Zeiträumen 2013-2020 und 2008-2012 können auch Kredite nutzen. Der Gesamtbetrag der Kredite, die verwendet werden können, wird jedoch 50 der Verringerung zwischen 2008 und 2020 nicht überschreiten. Auf der Grundlage einer strengeren Emissionsreduktion im Rahmen eines zufriedenstellenden internationalen Abkommens könnte die Kommission einen zusätzlichen Zugang zu CER und ERUs ermöglichen Betreiber im Gemeinschaftssystem. Siehe Antwort auf Frage 20 unten. Die Erlöse aus der Versteigerung von 300 Millionen Zulagen aus der Neueinsteigerreserve werden zur Unterstützung von bis zu 12 CO2-Capture - und Storage-Demonstrationsprojekten und - projekten verwendet, die innovative Technologien für erneuerbare Energien demonstrieren. Eine Reihe von Bedingungen sind diesem Finanzierungsmechanismus beigefügt. Siehe Antwort auf Frage 30 unten. Die Möglichkeit, kleine Verbrennungsanlagen auszuschließen, sofern sie gleichwertigen Maßnahmen unterzogen wurden, wurde auf alle kleinen Anlagen unabhängig von der Tätigkeit ausgedehnt, die Emissionsgrenze wurde von 10.000 auf 25.000 Tonnen CO 2 pro Jahr und die Kapazitätsgrenze erhöht Die Verbrennungsanlagen müssen zusätzlich von 25MW bis 35MW erreicht werden. Mit diesen erhöhten Schwellenwerten wird der Anteil der abgedeckten Emissionen, die möglicherweise aus dem Emissionshandelssystem ausgeschlossen wären, erheblich, und folglich wurde eine Rückstellung hinzugefügt, um eine entsprechende Verringerung der EU-weiten Deckung auf Zertifikate zu ermöglichen. Gibt es noch nationale Zuteilungspläne (NAPs) Nein. In ihren NAPs für die ersten (2005-2007) und die zweiten (2008-2012) Handelsperioden haben die Mitgliedstaaten die Gesamtmenge der Zertifikate festgelegt, die die Kappe ausgestellt werden sollen und wie diese Den betroffenen Anlagen zugewiesen werden. Dieser Ansatz hat erhebliche Unterschiede in den Zuteilungsregeln hervorgebracht, die für jeden Mitgliedstaat einen Anreiz schaffen, seine eigene Industrie zu begünstigen und zu großer Komplexität geführt zu haben. Ab dem dritten Handelstag wird es eine einzige EU-weite Deckung geben, und die Zulagen werden auf der Grundlage harmonisierter Regeln vergeben. Nationale Zuteilungspläne werden daher nicht mehr benötigt. Wie wird die Emissionskappe in Phase 3 bestimmt Die Regeln für die Berechnung der EU-weiten Kappe sind wie folgt: Ab 2013 wird die Gesamtzahl der Zertifikate jährlich linear abnehmen. Ausgangspunkt dieser Linie ist die durchschnittliche Gesamtmenge der Zertifikate (Phase 2 Cap), die von den Mitgliedstaaten für den Zeitraum 2008-12 ausgegeben werden, angepasst an den erweiterten Geltungsbereich des Systems ab 2013 sowie alle kleinen Installationen, die Mitglied sind Die Staaten haben sich ausgeschlossen. Der lineare Faktor, um den die jährliche Menge sinken wird, beträgt 1,74 gegenüber der Phase 2 Cap. Ausgangspunkt für die Bestimmung des linearen Faktors von 1,74 ist die 20 Gesamtreduktion von Treibhausgasen im Vergleich zu 1990, was einer Reduktion von 14 gegenüber 2005 entspricht. Allerdings ist eine größere Reduktion des EU-ETS erforderlich, weil es günstiger ist, zu reduzieren Emissionen in den ETS-Sektoren. Die Division, die die Gesamtreduzierungskosten minimiert, beläuft sich auf: eine Verringerung der Emissionen des EU-EHS-Sektors im Vergleich zu 2005 bis 2020 um 10% gegenüber 2005 für die Sektoren, die nicht unter das EU-EHS fallen. Die 21-Reduktion im Jahr 2020 führt zu einer ETS-Cap im Jahr 2020 von maximal 1720 Millionen Zertifikaten und impliziert eine durchschnittliche Phase 3 Cap (2013 bis 2020) von rund 1846 Millionen Zertifikaten und eine Reduktion von 11 im Vergleich zur Phase 2 Cap. Alle absoluten Zahlen entsprechen der Deckung zu Beginn der zweiten Handelsperiode und berücksichtigen daher nicht die im Jahr 2012 hinzugefügte Luftfahrt und andere Sektoren, die in Phase 3 hinzugefügt werden. Die endgültigen Zahlen für die jährlichen Emissionsobergrenzen In Phase 3 wird von der Kommission bis zum 30. September 2010 festgelegt und veröffentlicht. Wie wird die Emissionskappe jenseits der Phase 3 bestimmt Der lineare Faktor von 1,74, der zur Bestimmung der Phase-3-Cap verwendet wird, wird auch weiterhin über das Ende des Handelszeitraums hinausgehen 2020 und bestimmt die Kappe für die vierte Handelsperiode (2021 bis 2028) und darüber hinaus. Sie kann bis spätestens 2025 überarbeitet werden. Tatsächlich werden bis 2050 signifikante Emissionsminderungen von 60-80 gegenüber 1990 erforderlich sein, um das strategische Ziel zu erreichen, die globale durchschnittliche Temperaturerhöhung auf nicht mehr als 2C über dem vorindustriellen Niveau zu begrenzen. Für jedes einzelne Jahr wird eine EU-weite Deckung für Emissionszertifikate festgelegt. Wird dies die Flexibilität für die betroffenen Anlagen verringern, wird die Flexibilität für Installationen nicht reduziert. In jedem Jahr müssen die Zulagen, die versteigert und verteilt werden, von den zuständigen Behörden bis zum 28. Februar ausgestellt werden. Der letzte Termin für die Betreiber, um Zertifikate zu übergeben, ist der 30. April des Jahres nach dem Jahr, in dem die Emissionen stattgefunden haben. So erhalten die Betreiber für das laufende Jahr Zulagen, bevor sie die Zulagen für ihre Emissionen im Vorjahr abgeben müssen. Die Vergütungen bleiben während der gesamten Handelsperiode gültig, und alle Überschusszulagen können nun für die nachfolgenden Handelsperioden genutzt werden. In dieser Hinsicht wird sich nichts ändern. Das System bleibt auf Handelszeiten, aber die dritte Handelsperiode dauert acht Jahre, von 2013 bis 2020, im Gegensatz zu fünf Jahren für die zweite Phase von 2008 bis 2012. Für die zweite Handelsperiode beschlossen die Mitgliedstaaten im Allgemeinen, gleich zuzuteilen Gesamtmengen der Zertifikate für jedes Jahr. Die lineare Abnahme jedes Jahr ab 2013 wird den erwarteten Emissionstrends im Berichtszeitraum besser entsprechen. Was sind die vorläufigen jährlichen ETS-Cap-Werte für den Zeitraum 2013 bis 2020 Die vorläufigen jährlichen Cap-Zahlen sind wie folgt: Diese Zahlen basieren auf dem Umfang des ETS, wie es in Phase 2 (2008 bis 2012) anwendbar ist, und die Entscheidungen der Kommission über die Nationale Zuteilungspläne für Phase 2 in Höhe von 2083 Millionen Tonnen. Diese Zahlen werden aus mehreren Gründen angepasst. Zunächst wird eine Anpassung vorgenommen, um die Erweiterung des Geltungsbereichs in Phase 2 zu berücksichtigen, sofern die Mitgliedstaaten ihre Emissionen aus diesen Erweiterungen begründen und verifizieren. Zweitens wird eine Anpassung in Bezug auf weitere Erweiterungen des Geltungsbereichs des ETS in der dritten Handelsperiode vorgenommen. Drittens führt jede Opt-out von kleinen Installationen zu einer entsprechenden Reduzierung der Kappe. Viertens berücksichtigen die Zahlen weder die Einbeziehung der Luftfahrt noch die Emissionen aus Norwegen, Island und Liechtenstein. Zulassungen werden immer noch freigegeben Ja. Industrieanlagen erhalten eine übergangsfreie Zuteilung. Und in den Mitgliedstaaten, die für die fakultative Ausnahmeregelung in Betracht kommen, können Kraftwerke, falls der Mitgliedstaat dies beschließt, auch Freibeträge erhalten. Es wird geschätzt, dass mindestens die Hälfte der verfügbaren Zulagen ab 2013 versteigert wird. Während die überwiegende Mehrheit der Zertifikate für Installationen in den ersten und zweiten Handelsperioden unentgeltlich zugeteilt wurde, schlug die Kommission vor, dass die Versteigerung von Zertifikaten das Grundprinzip für die Zuteilung sein sollte. Denn die Versteigerung sorgt für die Effizienz, Transparenz und Einfachheit des Systems und schafft den größten Anreiz für Investitionen in eine kohlenstoffarme Wirtschaft. Es entspricht am besten dem Verursacherprinzip und vermeidet es, den Sektoren, die die Nominalkosten der Zertifikate an ihre Kunden weitergegeben haben, Winding-Gewinne zu geben, obwohl sie sie kostenlos erhalten haben. Wie werden die Zulagen kostenlos ausgehändigt Bis zum 31. Dezember 2010 wird die Kommission EU-weite Regeln erlassen, die im Rahmen eines Ausschussverfahrens (Komitologie) entwickelt werden. Diese Regeln werden die Zuweisungen vollständig harmonisieren und somit alle Unternehmen in der EU mit denselben oder ähnlichen Tätigkeiten unter die gleichen Regeln fallen. Die Regeln werden so weit wie möglich sicherstellen, dass die Zuteilung kohlenstoffeffiziente Technologien fördert. Die verabschiedeten Regeln sehen vor, dass die Zuweisungen in dem Maße, wie es möglich ist, auf sogenannten Benchmarks basieren, z. B. Eine Anzahl von Zertifikaten pro Menge der historischen Produktion. Solche Regeln belohnen Betreiber, die frühzeitig Maßnahmen ergriffen haben, um Treibhausgase zu reduzieren, das Verursacherprinzip besser zu reflektieren und stärkere Anreize zur Verringerung der Emissionen zu geben, da die Zuweisungen nicht mehr von historischen Emissionen abhängen würden. Alle Zuordnungen sind vor Beginn der dritten Handelsperiode zu ermitteln und keine Ex-post-Anpassungen sind zulässig. Welche Anlagen erhalten kostenlose Zuweisungen und welche werden nicht wie werden negative Auswirkungen auf die Wettbewerbsfähigkeit vermieden werden. Unter Berücksichtigung ihrer Fähigkeit, die erhöhten Kosten für Emissionszertifikate weiterzugeben, ist die volle Versteigerung ab 2013 für Stromerzeuger die Regel. Jedoch haben die Mitgliedstaaten, die bestimmte Bedingungen hinsichtlich ihrer Zusammenschaltung oder ihres Anteils an fossilen Brennstoffen in der Stromerzeugung und dem Pro-Kopf-BIP im Verhältnis zum EU-27-Durchschnitt erfüllen, die Möglichkeit, vorübergehend von dieser Regel in Bezug auf bestehende Kraftwerke abzuweichen. Die Versteigerungsrate im Jahr 2013 beträgt mindestens 30 im Verhältnis zu den Emissionen im ersten Zeitraum und muss bis spätestens 2020 schrittweise auf 100 ansteigen. Wenn die Option angewandt wird, muss sich der Mitgliedstaat verpflichten, in eine Verbesserung und Verbesserung zu investieren Die Infrastruktur, in saubere Technologien und die Diversifizierung ihres Energiemixes und der Versorgungsquellen für einen Betrag, soweit dies möglich ist, gleich dem Marktwert der freien Zuteilung. In anderen Sektoren werden die Freistellungsvergütungen ab 2013 schrittweise abgebaut, wobei die Mitgliedstaaten sich bereit erklären, bei 20 Versteigerungen im Jahr 2013 zu beginnen und bis 2020 auf 70 Versteigerungen zu erweitern, um im Jahr 2027 100 zu erreichen. Es wird jedoch eine Ausnahme gemacht Installationen in Sektoren, von denen festgestellt wird, dass sie einem erheblichen Risiko von Kohlenstoffleckagen ausgesetzt sind. Dieses Risiko könnte auftreten, wenn das EU-ETS die Produktionskosten so stark erhöht hat, dass Unternehmen beschlossen haben, die Produktion in Gebiete außerhalb der EU zu verlagern, die keinen vergleichbaren Emissionszwängen unterliegen. Die Kommission wird die betroffenen Sektoren bis zum 31. Dezember 2009 festlegen. Hierzu wird die Kommission unter anderem prüfen, ob die direkten und indirekten zusätzlichen Produktionskosten, die durch die Umsetzung der ETS-Richtlinie im Verhältnis zur Bruttowertschöpfung verursacht wurden, 5 überschreiten und ob die Der Gesamtbetrag der Ausfuhren und Einfuhren, geteilt durch den Gesamtwert des Umsatzes und der Einfuhren, übersteigt 10. Wenn das Ergebnis für eines dieser Kriterien 30 übersteigt, gilt der Sektor auch als ein erhebliches Risiko für CO2-Leckagen. Installationen in diesen Sektoren würden 100 von ihrem Anteil an der jährlich sinkenden Gesamtmenge der Zulagen frei erhalten. Der Anteil dieser Emissionen an diesen Emissionen wird in Bezug auf die Gesamt-ETS-Emissionen in den Jahren 2005 bis 2007 festgelegt. Die in den Strompreisen weitergeleiteten CO 2 - Kosten könnten auch bestimmte Anlagen dem Risiko von CO2-Leckagen aussetzen. Um ein solches Risiko zu vermeiden, können die Mitgliedstaaten eine Entschädigung für diese Kosten gewähren. In Ermangelung einer internationalen Vereinbarung über den Klimawandel hat sich die Kommission verpflichtet, die gemeinschaftlichen Leitlinien für staatliche Beihilfen für den Umweltschutz in dieser Hinsicht zu ändern. Im Rahmen einer internationalen Vereinbarung, die sicherstellt, dass Wettbewerber in anderen Teilen der Welt vergleichbare Kosten tragen, kann das Risiko von CO2-Leckagen vermutlich vernachlässigbar sein. Daher wird die Kommission bis zum 30. Juni 2010 eine eingehende Bewertung der Situation der energieintensiven Industrie und des Risikos von CO2-Leckagen im Lichte der Ergebnisse der internationalen Verhandlungen und unter Berücksichtigung jeglicher verbindlicher Sektoren durchführen Vereinbarungen, die möglicherweise abgeschlossen sind. Der Bericht wird von allen vorgeschlagenen Vorschlägen begleitet. Diese könnten potenziell die Aufrechterhaltung oder Anpassung des Anteils der Zulagen, die unentgeltlich für Industrieanlagen erhalten werden, die besonders dem globalen Wettbewerb ausgesetzt sind, oder auch Importeure der betreffenden Erzeugnisse im ETS. Wer wird die Auktionen organisieren und wie werden sie durchgeführt. Die Mitgliedstaaten werden dafür sorgen, dass die ihnen gewährten Zulagen versteigert werden. Jeder Mitgliedstaat muss entscheiden, ob er seine eigene Versteigerungsinfrastruktur und - plattform entwickeln möchte oder ob er mit anderen Mitgliedstaaten zusammenarbeiten möchte, um regionale oder EU-weite Lösungen zu entwickeln. Die Verteilung der Versteigerungsrechte an die Mitgliedstaaten beruht weitgehend auf Emissionen in Phase 1 des EU-EHS, doch wird ein Teil der Rechte von den reichen Mitgliedstaaten zu den ärmeren verteilt, um das niedrigere BIP pro Kopf und höhere Perspektiven zu berücksichtigen Für Wachstum und Emissionen unter den letzteren. Es ist immer noch der Fall, dass 10 der Rechte an Versteigerungszulagen von Mitgliedstaaten mit hohem Pro-Kopf-Einkommen zu denen mit niedrigem Pro-Kopf-Einkommen umverteilt werden, um die finanzielle Leistungsfähigkeit der letzteren zu stärken, um in klimafreundliche Technologien zu investieren. Es wurde jedoch eine Bestimmung für einen weiteren Umverteilungsmechanismus von 2 hinzugefügt, um die Mitgliedstaaten zu berücksichtigen, die im Jahr 2005 eine Verringerung der Treibhausgasemissionen von mindestens 20 in Bezug auf das im Kyoto-Protokoll festgelegte Referenzjahr erreicht hatten. Neun Mitgliedstaaten profitieren von dieser Bestimmung. Jede Versteigerung muss die Regeln des Binnenmarktes einhalten und muss daher jedem potenziellen Käufer unter nichtdiskriminierenden Bedingungen offenstehen. Bis zum 30. Juni 2010 wird die Kommission eine Verordnung (nach dem Komitologieverfahren) verabschieden, die die geeigneten Regeln und Bedingungen für die Gewährleistung effizienter, koordinierter Auktionen ohne Beeinträchtigung des Zulassungsmarktes vorsieht. Wie viele Vergütungen wird jeder Mitgliedstaat versteigert und wie wird dieser Betrag bestimmt. Alle Zertifikate, die nicht kostenlos zugeteilt werden, werden versteigert. Insgesamt werden 88 von Zertifikaten, die von jedem Mitgliedstaat versteigert werden sollen, auf der Grundlage des Anteils der Mitgliedstaaten an historischen Emissionen im Rahmen des EU-EHS verteilt. Für die Solidarität und das Wachstum werden 12 der Gesamtmenge in einer Weise verteilt, die das Pro-Kopf-BIP und die Errungenschaften im Rahmen des Kyoto-Protokolls berücksichtigt. Which sectors and gases are covered as of 2013 The ETS covers installations performing specified activities. Since the start it has covered, above certain capacity thresholds, power stations and other combustion plants, oil refineries, coke ovens, iron and steel plants and factories making cement, glass, lime, bricks, ceramics, pulp, paper and board. As for greenhouse gases, it currently only covers carbon dioxide emissions, with the exception of the Netherlands, which has opted in emissions from nitrous oxide. As from 2013, the scope of the ETS will be extended to also include other sectors and greenhouse gases. CO 2 emissions from petrochemicals, ammonia and aluminium will be included, as will N2O emissions from the production of nitric, adipic and glyocalic acid production and perfluorocarbons from the aluminium sector. The capture, transport and geological storage of all greenhouse gas emissions will also be covered. These sectors will receive allowances free of charge according to EU-wide rules, in the same way as other industrial sectors already covered. As of 2012, aviation will also be included in the EU ETS. Will small installations be excluded from the scope A large number of installations emitting relatively low amounts of CO 2 are currently covered by the ETS and concerns have been raised over the cost-effectiveness of their inclusion. As from 2013, Member States will be allowed to remove these installations from the ETS under certain conditions. The installations concerned are those whose reported emissions were lower than 25 000 tonnes of CO 2 equivalent in each of the 3 years preceding the year of application. For combustion installations, an additional capacity threshold of 35MW applies. In addition Member States are given the possibility to exclude installations operated by hospitals. The installations may be excluded from the ETS only if they will be covered by measures that will achieve an equivalent contribution to emission reductions. How many emission credits from third countries will be allowed For the second trading period, Member States allowed their operators to use significant quantities of credits generated by emission-saving projects undertaken in third countries to cover part of their emissions in the same way as they use ETS allowances. The revised Directive extends the rights to use these credits for the third trading period and allows a limited additional quantity to be used in such a way that the overall use of credits is limited to 50 of the EU-wide reductions over the period 2008-2020. For existing installations, and excluding new sectors within the scope, this will represent a total level of access of approximately 1.6 billion credits over the period 2008-2020. In practice, this means that existing operators will be able to use credits up to a minimum of 11 of their allocation during the period 2008-2012, while a top-up is foreseen for operators with the lowest sum of free allocation and allowed use of credits in the 2008-2012 period. New sectors and new entrants in the third trading period will have a guaranteed minimum access of 4.5 of their verified emissions during the period 2013-2020. For the aviation sector, the minimum access will be 1.5. The precise percentages will be determined through comitology. These projects must be officially recognised under the Kyoto Protocols Joint Implementation (JI) mechanism (covering projects carried out in countries with an emissions reduction target under the Protocol) or Clean Development Mechanism (CDM) (for projects undertaken in developing countries). Credits from JI projects are known as Emission Reduction Units (ERUs) while those from CDM projects are called Certified Emission Reductions (CERs). On the quality side only credits from project types eligible for use in the EU trading scheme during the period 2008-2012 will be accepted in the period 2013-2020. Furthermore, from 1 January 2013 measures may be applied to restrict the use of specific credits from project types. Such a quality control mechanism is needed to assure the environmental and economic integrity of future project types. To create greater flexibility, and in the absence of an international agreement being concluded by 31 December 2009, credits could be used in accordance with agreements concluded with third countries. The use of these credits should however not increase the overall number beyond 50 of the required reductions. Such agreements would not be required for new projects that started from 2013 onwards in Least Developed Countries. Based on a stricter emissions reduction in the context of a satisfactory international agreement . additional access to credits could be allowed, as well as the use of additional types of project credits or other mechanisms created under the international agreement. However, once an international agreement has been reached, from January 2013 onwards only credits from projects in third countries that have ratified the agreement or from additional types of project approved by the Commission will be eligible for use in the Community scheme. Will it be possible to use credits from carbon sinks like forests No. Before making its proposal, the Commission analysed the possibility of allowing credits from certain types of land use, land-use change and forestry (LULUCF) projects which absorb carbon from the atmosphere. It concluded that doing so could undermine the environmental integrity of the EU ETS, for the following reasons: LULUCF projects cannot physically deliver permanent emissions reductions. Insufficient solutions have been developed to deal with the uncertainties, non-permanence of carbon storage and potential emissions leakage problems arising from such projects. The temporary and reversible nature of such activities would pose considerable risks in a company-based trading system and impose great liability risks on Member States. The inclusion of LULUCF projects in the ETS would require a quality of monitoring and reporting comparable to the monitoring and reporting of emissions from installations currently covered by the system. This is not available at present and is likely to incur costs which would substantially reduce the attractiveness of including such projects. The simplicity, transparency and predictability of the ETS would be considerably reduced. Moreover, the sheer quantity of potential credits entering the system could undermine the functioning of the carbon market unless their role were limited, in which case their potential benefits would become marginal. The Commission, the Council and the European Parliament believe that global deforestation can be better addressed through other instruments. For example, using part of the proceeds from auctioning allowances in the EU ETS could generate additional means to invest in LULUCF activities both inside and outside the EU, and may provide a model for future expansion. In this respect the Commission has proposed to set up the Global Forest Carbon Mechanism that would be a performance-based system for financing reductions in deforestation levels in developing countries. Besides those already mentioned, are there other credits that could be used in the revised ETS Yes. Projects in EU Member States which reduce greenhouse gas emissions not covered by the ETS could issue credits. These Community projects would need to be managed according to common EU provisions set up by the Commission in order to be tradable throughout the system. Such provisions would be adopted only for projects that cannot be realised through inclusion in the ETS. The provisions will seek to ensure that credits from Community projects do not result in double-counting of emission reductions nor impede other policy measures to reduce emissions not covered by the ETS, and that they are based on simple, easily administered rules. Are there measures in place to ensure that the price of allowances wont fall sharply during the third trading period A stable and predictable regulatory framework is vital for market stability. The revised Directive makes the regulatory framework as predictable as possible in order to boost stability and rule out policy-induced volatility. Important elements in this respect are the determination of the cap on emissions in the Directive well in advance of the start of the trading period, a linear reduction factor for the cap on emissions which continues to apply also beyond 2020 and the extension of the trading period from 5 to 8 years. The sharp fall in the allowance price during the first trading period was due to over-allocation of allowances which could not be banked for use in the second trading period. For the second and subsequent trading periods, Member States are obliged to allow the banking of allowances from one period to the next and therefore the end of one trading period is not expected to have any impact on the price. A new provision will apply as of 2013 in case of excessive price fluctuations in the allowance market. If, for more than six consecutive months, the allowance price is more than three times the average price of allowances during the two preceding years on the European market, the Commission will convene a meeting with Member States. If it is found that the price evolution does not correspond to market fundamentals, the Commission may either allow Member States to bring forward the auctioning of a part of the quantity to be auctioned, or allow them to auction up to 25 of the remaining allowances in the new entrant reserve. The price of allowances is determined by supply and demand and reflects fundamental factors like economic growth, fuel prices, rainfall and wind (availability of renewable energy) and temperature (demand for heating and cooling) etc. A degree of uncertainty is inevitable for such factors. The markets, however, allow participants to hedge the risks that may result from changes in allowances prices. Are there any provisions for linking the EU ETS to other emissions trading systems Yes. One of the key means to reduce emissions more cost-effectively is to enhance and further develop the global carbon market. The Commission sees the EU ETS as an important building block for the development of a global network of emission trading systems. Linking other national or regional cap-and-trade emissions trading systems to the EU ETS can create a bigger market, potentially lowering the aggregate cost of reducing greenhouse gas emissions. The increased liquidity and reduced price volatility that this would entail would improve the functioning of markets for emission allowances. This may lead to a global network of trading systems in which participants, including legal entities, can buy emission allowances to fulfil their respective reduction commitments. The EU is keen to work with the new US Administration to build a transatlantic and indeed global carbon market to act as the motor of a concerted international push to combat climate change. While the original Directive allows for linking the EU ETS with other industrialised countries that have ratified the Kyoto Protocol, the new rules allow for linking with any country or administrative entity (such as a state or group of states under a federal system) which has established a compatible mandatory cap-and-trade system whose design elements would not undermine the environmental integrity of the EU ETS. Where such systems cap absolute emissions, there would be mutual recognition of allowances issued by them and the EU ETS. What is a Community registry and how does it work Registries are standardised electronic databases ensuring the accurate accounting of the issuance, holding, transfer and cancellation of emission allowances. As a signatory to the Kyoto Protocol in its own right, the Community is also obliged to maintain a registry. This is the Community Registry, which is distinct from the registries of Member States. Allowances issued from 1 January 2013 onwards will be held in the Community registry instead of in national registries. Will there be any changes to monitoring, reporting and verification requirements The Commission will adopt a new Regulation (through the comitology procedure) by 31 December 2011 governing the monitoring and reporting of emissions from the activities listed in Annex I of the Directive. A separate Regulation on the verification of emission reports and the accreditation of verifiers should specify conditions for accreditation, mutual recognition and cancellation of accreditation for verifiers, and for supervision and peer review as appropriate. What provision will be made for new entrants into the market Five percent of the total quantity of allowances will be put into a reserve for new installations or airlines that enter the system after 2013 (new entrants). The allocations from this reserve should mirror the allocations to corresponding existing installations. A part of the new entrant reserve, amounting to 300 million allowances, will be made available to support the investments in up to 12 demonstration projects using the carbon capture and storage technology and demonstration projects using innovative renewable energy technologies. There should be a fair geographical distribution of the projects. In principle, any allowances remaining in the reserve shall be distributed to Member States for auctioning. The distribution key shall take into account the level to which installations in Member States have benefited from this reserve. What has been agreed with respect to the financing of the 12 carbon capture and storage demonstration projects requested by a previous European Council The European Parliaments Environment Committee tabled an amendment to the EU ETS Directive requiring allowances in the new entrant reserve to be set aside in order to co-finance up to 12 demonstration projects as requested by the European Council in spring 2007. This amendment has later been extended to include also innovative renewable energy technologies that are not commercially viable yet. Projects shall be selected on the basis of objective and transparent criteria that include requirements for knowledge sharing. Support shall be given from the proceeds of these allowances via Member States and shall be complementary to substantial co-financing by the operator of the installation. No project shall receive support via this mechanism that exceeds 15 of the total number of allowances (i. e. 45 million allowances) available for this purpose. The Member State may choose to co-finance the project as well, but will in any case transfer the market value of the attributed allowances to the operator, who will not receive any allowances. A total of 300 million allowances will therefore be set aside until 2015 for this purpose. What is the role of an international agreement and its potential impact on EU ETS When an international agreement is reached, the Commission shall submit a report to the European Parliament and the Council assessing the nature of the measures agreed upon in the international agreement and their implications, in particular with respect to the risk of carbon leakage. On the basis of this report, the Commission shall then adopt a legislative proposal amending the present Directive as appropriate. For the effects on the use of credits from Joint Implementation and Clean Development Mechanism projects, please see the reply to question 20. What are the next steps Member States have to bring into force the legal instruments necessary to comply with certain provisions of the revised Directive by 31 December 2009. This concerns the collection of duly substantiated and verified emissions data from installations that will only be covered by the EU ETS as from 2013, and the national lists of installations and the allocation to each one. For the remaining provisions, the national laws, regulations and administrative provisions only have to be ready by 31 December 2012. The Commission has already started the work on implementation. For example, the collection and analysis of data for use in relation to carbon leakage is ongoing (list of sectors due end 2009). Work is also ongoing to prepare the Regulation on timing, administration and other aspects of auctioning (due by June 2010), the harmonised allocation rules (due end 2010) and the two Regulations on monitoring and reporting of emissions and verification of emissions and accreditation of verifiers (due end 2011).Dont miss the quotJoke Of The Monthquot at the end of this article. (extract from The LETSaholic Twist) Keeping Score Nothing More So, my LETS philosophy is 8230 Don8217t think of LETS points like dollars. Think of them as favours. LETS Favours. It was easy for me to accept this attitude because my first contact with LETS members, at the NM LETS Get-Together, presented them in the same way. They were offering their services to me without any hint of obligating me to give back to them. Then, when Robert cycled all the way to my home 8211 maybe over an hour8217s ride 8211 and gave me a massage that lasted for two long and extremely relaxing hours, I felt he was doing it in the same caring way. I didn8217t ask for a two-hour massage, but Robert noticed my muscles were very tight 8211 due to stress 8211 and needed additional massage, so he did what was best for me. And when I volunteered to design the newsletter for CampD LETS, whenever I was stumped and needed help, it was given to me at once and without hesitation. I am very similar to most people so I am sure I would be hesitant to 8220give8221 if I felt the LETS members were trying to take advantage of me. It is human nature to treat people as they treat you, so when LETS members gave to me unselfishly, I gave back to them in the same way. This is the LETS attitude I tried to instill on every LETS member I came in contact with ever since. So what is a LETS point to me Let me start by saying that the generally accepted view by all LETS people is that a LETS point is not cash, or federal currency, and I agree. However, I do not feel comfortable viewing LETS points as an alternative currency with an equivalent value in cash. I prefer to interpret LETS points as being like LETS favours. That has always made trading more enjoyable for me. I love doing favours for members and they show genuine appreciation for the favour 8211 in LETS points. It doesn8217t get any better than that I view LETS more like a voluntary self-help group where like-minded people in a local community give their time and experience to help their fellow members and feel welcomed to ask for the same in return 8230 just as they would from family and friends. But rather than do all this helping without any recording at all, keeping LETS accounts allows the group to keep track of the members8217 activities so they can balance their trading activities fairly, knowing that once their accounts are back to zero, they have given to the group just as much as they have received. Basically, it8217s just a matter of keeping score and nothing more. This is how I like to explain LETS accounts to new members: The LETS groups function is to act as a bookkeeper for their members activities keeping record of these 8216favours8217 and putting the members accounts into debit or credit accordingly. An account that is in credit identifies a member who has given more favours than he has received, and an account that is in debit identifies a member who has received more favours than he has given. These credits have no value and cannot be exchanged for cash. Their only purpose is to keep track of each member8217s involvement in the group so they can aim to bring their accounts back to zero 8211 a sign of fair and equitable participation in the system. The presentation I gave to LETS groups around the world was aptly titled 8230 LETS Favours: Improving your lifestyle through LETS I noticed the biggest impact I had on an audience was when they grasped the LETS Favours concept. That mind-shift produced a couple of results I am very proud of: an immediate increase in membership 8211 half the guests in the audience joined on the same night 8211 and an increase in trading for the following month (usually about thirty percent). The type of feedback I received from audience members, especially from inactive members was, 8220I feel much happier about trading if I think I8217ll be helping people8221. So, it seemed that members would rather trade when they thought of LETS points as 8216favours8217 rather than 8216money8217. I also found that focusing on helping members built a community-spirit within the group, and placed a friendlier tone on each trade. That motivated me much more than being profit-motivated. As far as I was concerned, LETS points did not have any monetary value. They simply represented the value of appreciation shown by the member who had been assisted. The LETS members I helped over the years knew I was not obligated to help them. Trading through LETS was never compulsory it was always 8211 and still is 8211 optional. The members were grateful to get my help in fact, any help. It was obvious just how appreciative they were because when I performed tiring services for members 8211 such as lawn mowing, painting and rubbish removals 8211 they always offered me snacks and drinks. They never even complained if my work was not 8216spot on8217. Why would they Would you complain to your neighbour if he agreed to help you with some tedious chore Wouldn8217t you just be grateful that he agreed to be there and help you as best he could That was how a community-spirit was built within the group. That was how trading became a friendlier and more enjoyable activity. And that was how I saw LETS: a voluntary self-help group of members who were willing to help each other in times of need. Here is a detailed example of the caring and sharing that took place with my LETS hosts while I was travelling overseas 8230 IT8217S ALL ABOUT CARING AND SHARING In March 2004, Kit, my LETS host in Kitchener (Ontario, Canada) asked, 8220Can you paint a room for me8221 Now, you had to keep that request in perspective. My stay in Kitchener was originally supposed to be for only one week: January 11-18. Nine-and-a-half weeks later, however, I was still there Apart from a couple of weeks spent in Welland, Brantford, Montreal, Granby, Ottawa and Toronto, I spent the rest of my time in Kitchener 8230 and it looked like I would be there for another seven weeks, making it a total of over three months Now I was not in the habit of staying in the same place for such a long time my average stay with a host was about a week. But things just turned out that way when my plans to visit South America fell through a couple of months earlier. Not only that, but Kit also organised: two performances of my play, The Glory of Athens three speaking engagements with local Toastmasters groups a Murder-Mystery night a winter camping weekend with thirty-seven other crazy Canadians a visit to an Emu farm a lift to Montreal, which was a six-hour drive two lifts to Toronto and back (an hour each way) a cross-country skiing trip and an ice-hockey game 8230 plus my day-to-day needs, as was originally requested when I first made contact with KW Barterworks, the LETS group Kit belonged to. My commitment to the LETS group, and their commitment to me, ended after my first week, so all those extras had been provided by Kit. When the visits to the South American countries had to be cancelled, Kit immediately offered to host me a while longer, because I was the ideal travel guest Here8217s why: I washed the dishes every day I regularly shovelled snow from the paths and driveway around the house I registered a domain name for Kit8217s business web site I also provided the web hosting I gave web page design tuition and I was good company to have around, always having something positive to say. The more I did for my host, the more my host did for me. It was all about caring and sharing, and having said that, I wasn8217t going to paint a room 8230 I was going to paint the whole freakin ground floor That was four rooms and a staircase, which meant stripping paint off all the woodwork 8211 doors, windows, skirting boards, and staircase filling in cracks in the plaster then painting the ceilings and floors. Why wouldn8217t I On my travels, there were many times when I had 8216given more8217 or 8216received more8217 than our original agreement had stipulated. To be quite honest, I found my hosts exceeded their obligations on almost every single occasion. Here are a few examples I recall from my European and African LETS Speaking Tour in 2002: In England, I had use of a bicycle for a week and repaid the favour by doing a few hours of house renovating for another member. Also in England, I cleaned a kitchen, bathroom and toilet. I got no extras in return, but I knew my host was expecting a visitor for the next couple of days, and because he was working all day, he wouldn8217t have enough time to clean those rooms himself. So I did it for him, and when he got home he couldn8217t believe his eyes In Spain, I washed the dishes one morning while my hosts were sleeping in. I just wanted to be helpful. In Norway, I was given a Polynesian Massage and repaid the favour by helping out in a couple of ways before I left. details Chapter 3 In South Africa, I got my first taste of working my butt off for LETS. I was giving up to three LETS presentations each day for four days, and by the fifth day I lost my voice As you can see, we just helped each other out whenever possible. But I digress, so back to painting those four rooms for Kit 8230 When was the last time you stripped 8230 paint, that is. Well, I only allowed two days for paint stripping. Meanwhile, six days later I was still stripping I had a couple of agonising days sanding the woodwork to a neat finish. Why agonising Because I did not use sandpaper I used steel wool soaked in mineral turpentine. Very soon I found that applying pressure with my thumbs gave the best results. Unfortunately, it made them ache so much that I could not snap my fingers for six days Just as well I was not performing my play during that period because when I played the role of Archimedes, snapping my fingers was an essential part of my act What started out as a simple weekend paint job, turned out to be a self-inflicted sentence lasting about three weeks. The results, however, were very worthwhile and I never regretted it for a moment. How did I go about my work In a very organised fashion 8230 just like everything else I did. Here is how long it took: - one day of planning and re-organising four rooms - one day of emptying three rooms of all furniture - one day of removing a wallpaper strip, filling wall cracks and seventy-nine holes, repairing a door handle, removing loose plaster off the kitchen ceiling, buying paints and painting equipment - six days of stripping paint off the woodwork - two days of sanding - two days of painting - and one day of replacing furniture in rooms and stacking books and CDs back into shelves. That completed three rooms of painting before I had to leave on my Ottawa LETS trip. However, on my return I completed the job by painting the kitchen as well. That took another: - two days of stripping paint - one day of filling cracks - one day of sanding - and two days of painting. A grand total of twenty days But what a great job I was very neat and considerate, cleaning up after myself at the end of each day. In fact, it was very reassuring to know that if I ever ran out of audiences to speak to, and web sites to design, I could always offer to renovate houses By the time the soldier pulled into the little town, every hotel room was taken. quotYouve got to have a room somewherequot, he pleaded with a proprietor. quotWell, I do have a double room with one occupant, but he is an Air Force guyquot admitted the manager, and he might be glad to split the cost. But to tell you the truth, he snores so loudly that people in adjoining rooms have complained in the past. Im not sure itd be worth it to you. quot No problem. quot the tired Army guy assured him, quotIll take it. quot The next morning the soldier came down to breakfasts bright-eyed and bushy tailed. quotHowd you sleepquot asked the manager. quotNever betterquot, said the soldier. The manager was impressed. quotNo problem with the other guy snoring all night longquot quotNo, I shut him up in no timequot, explained the soldier. quotHowd you manage thatquot asked the proprietor. quotWell, he was already in bed, snoring away, when I walked into the room, so I gave him a kiss on the cheekquot explained the soldier. 8220Then, I whispered in his ear Good night beautiful, and he sat up all night watching me. quot FREE linkup to local community exchange groups worldwide International LETS Groups Directory (FREE listings) Your guide to over 1,500 LETS groups from 39 countries LETS Local Exchange Trading Systems LETS. is a group of people from a small community who all agree to exchange goods and services with each other without the need for cash. CLICK HERE for more information on LETS LAST UPDATED: Wednesday, 9 March, 2011 (writing from Shanghai, China) The LETSaholic Twist - Everything you always wanted to know about LETS . but didnt know who to ask. About the book Dear James, Thanks so much for sending your wonderful e-book so promptly. There is so much useful advice and so many excellent suggestions that I found myself wanting to give our core group members a digested version but restrained myself as its often better to give people a chance to discover things on their own. But we do have a Christmas Fair on Saturday and auctioning off unsold items is a great idea Of course we will be happy to credit you in any excerpt we may use in our newsletter or handbook. With thanks and best wishes, . Suzon (Forscey-Moore) Membership Secretary, CamLETS, Cambridge - 8 Dec 2008) James, I contacted you earlier to order an e-book, The LETSaholic Twist . Its really a good book Well. we decided to order 20 books soft cover, to give away as a present to all the LETS groups that will visit our yearly LETS happening. . Erik (LETS Vlaanderen - 8 Sep 2007) Dear James, I have read your book ( The LETSaholic Twist ) and found it a great inspiration. when you next come to England I would love to host you and have some help at giving our LETS group a boost. . Katy (Dorchester, Dorset - 6 Jan 2008) For More Information About LETS. A very sad accident happened to Bosse. Maybe you know already He is dead, drowned in his well. Since you met him he had moved to another place in the middle of Sweden. I am so sorry for him. He was a fabulous guy and during a few years we had very close contact and cooperated in money matters. Love and respect to you and your work Marianne Paringsse (9 January 2011) Viktor, my LETS host in Goteborg (Gothenburg) had arranged a trip to Branno Island with Melina (a LETS researcher from Italy), her boyfriend Eli, and Eli8217s parents, Aldo and Marina, who8217d only just arrived to Goteborg the day before. But they were late getting to the port and missed the ferry by only a minute or two. Viktor and I got on board because it would be another 2 hours before the next ferry, and we had an important person waiting to meet us. Bo Ljungqvist (pronounced Bor Lioongvist) is a very lean man, about 58 years old, and looks like a hermit. But he8217s an ideologist concerned about world problems 8230 trying to solve problems that are called 8216normality8217. Bo lives on Branno, an island inhabited by only 800 people, which is only a short 10-minute ferry ride from Goteborg, Sweden8217s second largest city (situated on the east coast). Up to 3 years ago this island was out-of-bounds to foreigners because of 8216sensitive military issues8217. And this coming from a country that has not been at war for nearly 2 centuries Though their historically neutral military status had to change recently when they joined the European Union. Anyway, Bo has lived on Branno for 30 years and relishes his natural lifestyle. First of all, cars aren8217t allowed on the island so he walks or bike8217s his way around. And his house is an ecological project that he works on relentlessly. Bo was a Human Ecology university lecturer for 15 years and he8217s put much of this expertise into practise. He has a large glasshouse butting on to the back of his house and apart from providing an endless supply of fresh vegetables it also helps keep the heat and cold from getting into the house. I admired the tomatoes as soon as I saw them. 8220Help yourself,8221 he said. The tomato was delicious Above the glasshouse, Bo had covered the entire wall with solar panels. You could see his handy-work everywhere. In fact, you could even see his workshop 8230 in the lounge room 8220Most people don8217t like that I have my workbench in here, but I can8217t be without my tools,8221 he said. Bo Ljungqvist. one of the most interesting LETS characters Ive met. We sat outside in his overgrown and naturally wild yard, eating homemade tomato and lemon marmalade on bread. And he kept bringing out the hot coffee. He was enjoying the hot Swedish summer and was only wearing a pair of black shorts, which contrasted heavily with the long white hair on his chest and head, though many years of smoking had given him a nicotine-stained beard. I smiled as he wandered from the table to wash his hands in a nearby bucket that still had rainwater in it. And I followed suit shortly afterwards. A lush green reed plant, over 2 metres tall, grew nearby. 8220I didn8217t think it would do so well,8221 he said, 8220but it8217s growing beautifully. It8217s wild you know.8221 The crowing of a neighbour8217s rooster was constantly interrupting our conversation. 8220I thought roosters only crowed in the mornings,8221 I said, and I made a gesture implying that I8217d like to shoot it. Then as I turned, I saw a wire enclosure only metres away from me with a lone black rooster in it. 8220Oops8221 I said, 8220Didn8217t know it was your rooster.8221 8220He crows all the time8221, Bo said. 8220The other rooster you hear is across the street, and has 5 hens. So mine is probably just jealous. I suppose I should get him a hen.8221 A visit to the bathroom was an ecological experience. 8220As long as you sit down, everything will go in the right place,8221 he said. On close inspection I found that a metal 8216funnel8217 was positioned to catch the urine and direct it into a different container to that of the 8216heavy8217 stuff. So in this way he was able to recycle the human waste most efficiently. By the end of the day we had quite a gathering in Bo8217s backyard, with a couple of neighbours joining us for a chat over coffee. But the day8217s classic line went to Eli8217s mum, Marina, after I mentioned that in China I insisted on being photographed with a large toad and snake before I ate them. She couldn8217t pass up the opportunity, and with a big smile she said, 8220Then it8217s dangerous to be photographed with you8221 MESSAGE FROM BO. (November 24, 2003) Subject: Renaissance of a LETS on Braumlnnouml Island, Sweden gt Hello James, I am glad and proud to tell that our system Braumlnnouml Bytesring Sweden with approx 30 members is now in operation again. All the best from, Bosse - accounter and ex-co-ordinator. A word from James Taris 4 Oct 2010 (extract from The LETSaholic Twist) quotAny committee is only as good as the most knowledgeable, determined and vigorous person on it. quot (Lady Bird Johnson) THE 10 COMMITTEE ROLES The most successful administration system we had, in the LETS groups I was involved with, was the 10-committee-roles system 8230 where ten members were voted into specific committee roles by the LETS membership. By giving the committee members specific roles, and giving them the authority to perform their duties 8216to the best of their abilities8217, the administration of the group got the freedom it needed to advance in leaps and bounds. Why Because, rather than trying to run the group by bringing items for discussion to a once-a-month committee meeting, decisions could be made by individual committee members responsible for their specific roles at any time of the day, or day of the month. They carried out their activities with more enthusiasm, accepting praise for a job well-done and taking personal responsibility for jobs not-so-well-done. Here are the committee roles that were allocated in the LETS groups I was associated with 8211 along with their duties: 1 - Group Co-ordinator 2 - Meeting Secretary 3 - Cash Treasurer 4 - Promotions Co-ordinator 5 - Membership Co-ordinator 6 - Events Co-ordinator 7 - Newsletter Publisher 8 - Directory Publisher 9 - Website Webmaster 10 - Office Co-ordinator with Office Helpers Over the years I noticed that the success of a LETS group, just like any other organisation, was usually the result of good leadership, that is, having a good Group Co-ordinator. What was our Group Co-ordinator supposed to do 8230 NOTHING Now that I have your attention, let me explain what I mean by 8216nothing8217. The most common reason for a new LETS group 8216dying8217 was the reluctance for members to replace a retiring Group Co-ordinator. And why would they want to The typical profile of a LETS Group Co-ordinator for a newly formed group was like this: - had a passion for LETS - would seek help 8230 but would accept doing things themselves if they could not find anyone to help them, or their helpers were not doing their job well enough - thought about LETS twenty-four hours a day, seven days a week, fifty-two weeks a year. So, one day they would get out of bed and say, 8220Gee, that was a stupid thing to do. I was so comfortable in bed. I don8217t really need this LETS headache any more. Nobody helps me, nobody cares, and I don8217t get any thanks for it. And guess what 8230 I don8217t care any more either,8221 and they would go straight back to bed again, getting the best sleep they had had since they started their LETS group 8230 their LETS 8216baby8217. Of course, when a replacement Group Co-ordinator was sought, the response was always the same. 8220Are you kidding Jill looked great before she started LETS. In the last twelve months she8217s aged ten years Her hair wasn8217t always grey, you know.8221 8220I could never do what Jill did. She produced the newsletter, and the directory she arranged all the group8217s promotions she handled all the membership enquiries and organised the LETS events she kept all the member trading accounts, and goodness knows what else she did.8221 Yes, Jill had suffered from burnout, a very common problem affecting overworked, and overwhelmed, people in the workforce, businesses and organisations. HOW TO AVOID CO-ORDINATOR BURNOUT To avoid this happening in our LETS groups, I made several recommendations: First of all, the Group Co-ordinator should to do NOTHING That is, NOTHING ELSE but co-ordinate, or oversee, the activities of the other committee members. By sharing the workload with nine other committee members, nobody would ever get overwhelmed again, thus ensuring the survival and growth of the LETS group. In fact, because each committee role was reduced to only a small time commitment, whenever that role became vacant it was not hard to find another member to replace them. Actually, the best, and an often overlooked source for new committee members, were the new LETS members. They were keen about LETS and could earn LETS points while performing their new role. Our committee members were rewarded for their contribution, but not in cash, in LETS points. After all, LETS was perfectly placed to do that. Remember, LETS points were really just 8216thank yous8217 for 8216favours8217. Why wouldn8217t we show appreciation for the efforts of our committee members Their efforts kept our LETS group running. If we chose not to reward them, then it was like using slave-labour, and no one wanted to be treated like that. In our LETS groups, the reward amounted to ten points per hour, which was the basic hourly rate asked by LETS members for their services. So, a committee member who accomplished his tasks in four hours was rewarded with forty points, while another committee member who required twenty hours per month received two hundred points. All the roles automatically became vacant at the Annual General Meeting (AGM) 8211 held each year. That allowed members to elect their preferred member for each role, though I cannot remember that ever being necessary. Most members were just happy to see a position filled. In fact, once a member had accepted a nomination they were virtually assured of getting the position. The reality was that several committee positions usually remained unfilled after the AGM. That was not seen as a problem, though. We just continued to advertise the vacant committee role in our monthly newsletter until it was finally filled. In the interim, the vacant roles were temporarily filled by the other committee members. Not jointly, but by several committee members taking on a second role. So, back to the Group Co-ordinator8217s role 8230 Apart from chairing a monthly committee meeting, the Group Co-ordinator was only required to keep in contact with each of the committee members to ensure they were able to fulfill their duties. That was it HOW TO RUN LETS MEETINGS Holding regular and productive LETS Committee Meetings is a crucial part of running any LETS group. Here are a couple of tips on how we ran our meetings: 1) Our meetings were open to all LETS members 8230 the more the merrier. In fact, members were even encouraged to participate in the meeting. Basically, each committee member gave a report on how their role was progressing. If they wanted any help, they asked for ideas, and any suggestions given during the meeting were just that 8230 suggestions. As each committee member was totally responsible for their own role, they decided which suggestions to accept 8230 if any at all (although suggestions were usually greatly appreciated and accepted). Rather than being a recipe for chaos, it worked quite smoothly, avoiding many debates and clashes (typical meeting scenarios). We did not worry about having a quorum in order to make committee decisions. As far as we were concerned, even if only two members turned up, all interested parties were present and would therefore make any group decisions that did not impose on any committee member8217s role. We felt that was a much better scenario than putting off decision-making for months on end if we could not get a quorum at our meetings. 2) We held our committee meetings at the same location as our LETS events, but they were held an hour earlier. There were several benefits from dong this. Firstly, it guaranteed we would have several more members at our events 8230 us Secondly, it guaranteed that the venue for our LETS event would be open and members would not be kept waiting outside if 8216the person with the key8217 was running late. Thirdly, it guaranteed that more new memberships would be obtained because guests would be greeted at the event by a committee member and encouraged to join. These four friends were so confident that the weekend before finals, they decided to go on a road trip and party with some friends from out of town. They had a great time. However, after all the partying, they slept all day Sunday and didnt make it back home until early Monday morning. Rather than taking the final then, they decided to find their professor after the final and explain to him why they missed it. They explained that they had gone to visit friends for the weekend with the plan to come back and study but, unfortunately, they had a flat tire on the way back, didnt have a spare, and couldnt get help for a long time. As a result, they missed the final. The Professor thought it over and then agreed they could make up the final the following day. The guys were elated and relieved. They studied that night and went in the next day at the time the professor had told them. He placed them in separate rooms and handed each of them a test booklet, and told them to begin. They looked at the first problem, worth 5 points. It was quotList the reason why you were unable to take the test yesterdayquot. (5 points). quotCool, quot they thought at the same time, each one in his separate room. quotThis is going to be easy. quot Each finished the problem and then turned the page. On the second page was written: (For 95 points): quotWhich tirequot A monkey is sitting in a tree smoking a joint when a lizard walks past and looks up and says to the monkey, quotHey What are you doingquot The monkey says, quotSmoking a joint, come up and have some. quot So the lizard climbs up and sits next to the monkey and they have a few tokes together. After a while the lizard says his mouth is dry and that hes going to get a drink from the river. The lizard climbs down the tree, ditty bops on thru the jungle to the river and leans over the river to get his drink. Well, the lizard is so stoned that he leans too far over and falls into the river. A Crocodile sees this and swims over to the lizard and helps him to the side, then asks the lizard, quotWhats the matter with youquot The lizard explains to the crocodile that he was sitting in a tree and smoking a joint with the monkey and got too stoned and then fell into the river while taking a drink. The crocodile says hes gotta check this hippie monkey out and walks off into the jungle where he finds the tree where the monkey is still sitting and toking on the joint. He looks up and says quothey youquot The Monkey looks down and says, quotffuuucccckkkk dude. how much water did you drink. quot A minister dies and is waiting in line at the Pearly Gates. Ahead of him is a guy whos dressed in sunglasses, a loud shirt, leather jacket, and jeans. Saint Peter addresses this guy, quotWho are you, so that I may know whether or not to admit you to the Kingdom of Heavenquot The guy replies, quotIm Joe Cohen, taxi-driver, of Noo Yawk City. quot Saint Peter consults his list. He smiles and says to the taxi-driver, quotTake this silken robe and golden staff and enter the Kingdom of Heaven. quot The taxi-driver goes into Heaven with his robe and staff, and its the ministers turn. He stands erect and booms out, quotI am Joseph Snow, pastor of Saint Marys for the last forty-three years. quot Saint Peter consults his list. He says to the minister, quotTake this cotton robe and wooden staff and enter the Kingdom of Heaven. quot quotJust a minute, quot says the minister. quotThat man was a taxi-driver and he gets a silken robe and golden staff. How can this bequot quotUp here, we work by results, quot says Saint Peter. quotWhile you preached, people slept while he drove, people prayed. quot One day an Irishman, who has been stranded on a desert island for over ten long years, sees an unusual speck on the horizon. quotIts certainly not a ship, quot he thinks to himself. As the speck gets closer and closer, he begins to rule out the possibilities of a small boat, then even a raft. Suddenly, emerging from the surf comes a drop dead gorgeous blonde woman wearing a wet suit and scuba gear. She approaches the stunned man and says to him, quotTell me how long has it been since youve had a cigarettequot quotTen years, quot replies the Irishman. With that, she reaches over and unzips a waterproof pocket on her left sleeve and pulls out a pack of fresh cigarettes. He takes one, lights it, takes a long drag and says, quotFaith and begorah Is that goodquot quotAnd how long has it been since youve had a sip of good Irish Whiskeyquot she asks him. Trembling, the castaway replies, quotTen years. quot She reaches over, unzips her right sleeve, pulls out a flask and hands it to him. He opens the flask, takes a long swig and says, quotTis absolutely fantasticquot At this point she starts slowly unzipping the long zipper that runs down the front of her wet suit, looks at the man and asks, quotAnd how long has it been since youve played aroundquot With tears in his eyes, the man falls to his knees and sobs, quotOh, Sweet Jesus Dont tell me youve got golf clubs in there too. quot A woman was out golfing one day when she hit her ball into the woods. She went into the woods to look for it and found a frog in a trap. The frog said to her, quotIf you release me from this trap, I will grant you 3 wishes. quot The woman freed the frog and the frog said, quotThank you, but I failed to mention that there was a condition to your wishes - that whatever you wish for, your husband will get 10 times more or betterquot The woman said, quotThat would be okay, quot and for her first wish, she wanted to be the most beautiful woman in the world. The frog warned her, quotYou do realize that this wish will also make your husband the most handsome man in the world, an Adonis, that women will flock to. quot The woman replied, quotThat will be okay because I will be the most beautiful woman and he will only have eyes for me. quot So, KAZAM - shes the most beautiful woman in the world For her second wish, she wanted to be the richest woman in the world. The frog said, quotThat will make your husband the richest man in the world and he will be ten times richer than you. quot The woman said, quotThat will be okay because what is mine is his and what is his is mine. quot So, KAZAM shes the richest woman in the world The frog then inquired about her third wish, and she replied. quotId like a mild heart attack. quot John was sitting outside his local pub one day, enjoying a quiet pint and generally feeling good about himself, when a nun suddenly appears at his table and starts decrying the evils of drink. quotYou should be ashamed of yourself young man Drinking is a Sin Alcohol is the blood of the devilquot Now John gets pretty annoyed about this, and goes on the offensive. quotHow do you know this, Sisterquot quotMy Mother Superior told me so. quot quotBut have you ever had a drink yourself How can you be sure that what you are saying is rightquot quotDont be ridiculous--of course I have never taken alcohol myselfquot quotThen let me buy you a drink - if you still believe afterwards that it is evil I will give up drink for lifequot quotHow could I, a Nun, sit outside this public house drinkingquot quotIll get the barman to put it in a teacup for you, then no one will ever know. quot The Nun reluctantly agrees, so John goes inside to the bar. quotAnother pint for me, and a triple vodka on the rocksquot, then he lowers his voice and says to the barman quotand could you put the vodka in a teacupquot quotOh no Its not that Nun again is itquot After 17 years of marriage, a man dumped his wife for a younger woman. The house was in his name and he wanted to remain there with his new love so he asked the wife to move out and then he would buy her another place. The wife agreed to this, but asked that she be given 3 days on her own there, to pack up her things. While he was gone, the first day she lovingly put her personal belongings into boxes and crates and suitcases. On the second day, she had the movers come and collect her things. On the third day, she sat down for the last time at their candlelit dining table, soft music playing in the background, and feasted on a pound of shrimp and a bottle of Chardonnay. When she had finished, she went into each room and deposited a few of the resulting shrimp shells into the hollow of the curtain rods. She then cleaned up the kitchen and left. The husband came back, with his new girl, and all was bliss for the first few days. Then it started slowly but surely. Clueless, the man could not explain why the place smelled so bad. They tried everything cleaned amp mopped and aired the place out. Vents were checked for dead rodents, carpets were steam cleaned, air fresheners were hung everywhere. Exterminators were brought in, the carpets were replaced, and on it went. Finally, they could take it no more and decided to move. The moving company arrived and did a very professional packing job, taking everything to their new home. including the curtain rods. Wishing You a Merry Christmas At this stage the first edit is 8230 CLICK HERE TO READ MORE This site is designed and maintained by James Taris. and has been operating since 11th October 2001.

No comments:

Post a Comment